Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A gyerekek értékelése a Lépésről lépésre programban a következő szellemben történik:

  • Az értékelés a gyermek fejlődését szolgálja és erősíti magabiztosságát, önbizalmát.
  • A gyermekről szerzett sokrétű információra épülnek.
  • A gyermek fejlődéséhez megfelelő gyakorlati tanácsokkal kell szolgálnia.
  • A szülők és a gyerekek is részt vesznek az értékelés folyamatában.
  • Hitelesség, melynek alapja a sokoldalú gyermekmegfigyelés.
  • A teljesítmény mérésére többféle eszköz, módszer használata.
  • A gyerekek egész személyiségének figyelembevétele.
  • Az értékelés döntően nem kritérium-orientált, az egyén fejlődéséhez mért.
  • Ismételt, sorozatos, megfigyeléseken alapszik.
  • Könnyen érthető mind a szülők, mind a gyerekek számára.
  • A gyerekek erősségeit, nem pedig gyengéit emeli ki.
  • Tájékoztat arról, hogy mit kell megtanítani, és hogyan.
  • Folyamatos útbaigazítást ad.
  • Sokoldalúan, összetett módon, szociális, érzelmi és értelmi szempontokat egyaránt figyelembe véve vizsgálja a gyerekeket.
  • A tanárok és szülők, illetve a tanárok és gyerekek közti aktív együttműködő viszonyra épít.
  • Hangsúlyozza a tanulás fontosságát.

A Lépésről lépésre program olyan értékelési rendszert ajánl, amelynek eszközkínálata sokoldalú, s melyben a tanárok pedagógusok a legmegfelelőbb formában tudathatják a szülőkkel és gyerekekkel a fejlődés mértékét és az elért eredményt.